Dia. Tapi bukan dia.

14.10.13

"Abang! Amir! Abang! Amir!" berlari Intan ke arah seorang lelaki yang sedang berjalan di hadapannya.

"Saya rasa awak salah orang ni cik." langkah kaki Haniff terhenti seketika apabila seorang perempuan yang tidak dikenali itu menerpanya dari hadapan.

"Maafkan saya, muka awak seiras arwah suami saya. Seiras sungguh.." deraian air mata Intan sungguh laju.

"Minta maaf, tapi nama saya Haniff. Bukan Amir. Saya minta maaf cik.. er puan?

"Nama saya puan Intan. Minta maaf ye. Saya pergi dulu encik Haniff" perlahan-lahan dia membuka langkah. Beredar dari kawasan itu. Sememangnya dia masih dalam khayalan. Khayal mengingati arwah suaminya! Khairul Amir Bin Rashidi. Al-Fatihah...


P/s: Cerita ini tidak berkaitan dengan sesiapa samada yang masih hidup atau telah meninggal dunia.